Microsoft huurt Mac Book in om laptop aan te prijzen

Vind je de titel verwarrend? Laat het me dan even uitleggen. Microsoft heeft voor een advertentie van zijn Surface laptop 2 de hulp ingeschakeld van ene meneer Mac Book. Ja, dat is zijn echte naam.

Dacht je dat Microsoft wel een beetje klaar was met de advertenties waarin het Surfaceapparaten worden vergeleken met Apple-producten? Vergeet het maar! Twitteraar WalkingCatlekte vandaag een nieuwe advertentie voor de Surface Laptop 2 van Microsoft. En heel eerlijk, we weten eigenlijk niet of we het nu grappig moeten vinden of gewoon een beetje triest.

Mac Book

Voor deze advertentie heeft Microsoft een echt bestaande man gevonden die Mackenzie Book heet, kortweg ‘Mac Book’. En Mac Book gaat de Surface Laptop 2 vergelijken met de MacBook Air. Hij kijkt onder andere naar de levensduur van de batterij, de prestaties en het aanraakscherm (die de MacBook Air uiteraard niet heeft). Zoals te verwachten is, komt de de Surface Laptop 2 als beste naar voren. De advertentie eindigt dan ook met de slogan “Je moet een Surface laptop nemen. Geloof me, ik ben Mac Book.” We zijn er echter niet honderd procent van overtuigd dat dat nu zo’n een sterk verkoopargument is.

Hello, I’m a Mac

De Mac Book advertentie lijkt op iets uit het Ballmer-tijdperk, hoewel hij nog net niet zo ‘over the top’ is als de eerdere reclamecampagne “Scroogled” van Microsoft. Daarin werd hard afgerekend met Google-producten.

Toegegeven, het is niet ongewoon om je producten te vergelijken met die van de concurrent, of deze zelfs voor schut te zetten. Dat gebeurt over en weer. Ook Apple drijft wel eens de spot met zijn concurrenten, maar sinds het “Hello, I’m a Mac“-tijdperk gebeurt dit eigenlijk alleen nog maar tijdens keynotes, om de lachers in het publiek op de hand te krijgen.

Wat denk jij? Is dit een grappige advertentie van Microsoft? Of denk je dat het bedrijf echt geen hardware meer met Apple-producten hoeft te vergelijken om ze te verkopen? Laat het ons weten in de reacties hieronder.