Walibi zet toegangstickets om wegens corona

Walibi Holland zet wegens het coronavirus alle toegangstickets die via de website zijn gekocht, met een datum voor april, mei of juni, om in een ticket zonder datum voor het seizoen 2020. Dat meldt het pretpark.

‘De tickets worden automatisch omgezet nu het park gesloten is wegens het coronavirus. Je hoeft hier dus niets voor te doen.’ De nieuwe tickets ontvang je automatisch op hetzelfde e-mailadres waarmee je je tickets gekocht hebt. Omdat deze nieuwe tickets geen datum hebben, kun je zelf je bezoekdatum bepalen, met uitzondering van Halloween Fright Nights-dagen.

Tickets via andere organisatie
Voor tickets die via een andere organisatie zijn gekocht, adviseren ze contact op te nemen met de desbetreffende organisatie. ‘We staan in nauw contact met deze organisaties en zorgen ook voor een passende oplossing voor tickets die zijn gekocht via deze weg.’

Compensatie abonnementen
Op dit moment biedt het pretpark nog geen compensatie voor abonneehouders (seizoen 2020). ‘We werken momenteel aan een compensatieregeling voor onze abonnementhouders. We kunnen hier echter nog niks concreets over zeggen. Zodra de openingsdatum van Walibi bekend is, zullen we iedereen die een abonnement voor seizoen 2020 heeft op de hoogte brengen van alle details van deze regeling. Voor het bepalen van een openingsdatum houden we ons strikt aan de adviezen van de overheid en het RIVM.’

Overige reserveringen
Voor groeps- en schoolreizen, Walibi Village en zakelijke boekingen geldt dat ze kosteloos kunnen worden geannuleerd als het uitje voor 12 juni plaatsvindt. Je krijgt dan het volledige bedrag terug, meldt woordvoerster Mandy van der Tak desgevraagd. Je kunt de reservering ook kosteloos wijzigingen naar een andere datum tegen dezelfde voorwaarden. Voor een nieuwe reservering dien je een mailtje te sturen naar: sales@walibiholland.nl.